خلاصه ماشینی:
"ولی در مورد بهکارگیری طلا در آثار من،این انتخاب آگاهانه نبوده،بلکه فکری و غریزی بوده است و فکر میکنم شاید کسانی هم که در سالهای نخست با این ماده به کتابت قرآن میپرداختند،غریزی این کار را کرده باشند و ما هم امروزه میتوانیم بیاییم برای انتخاب این کارشان،ادلهای بیابیم و توجیهات منطقی برایش پیدا کنیم.
برای تحریر آثار به شیوهء نگارش کهن و برای کار بر روی خط کوفی از چه منابعی بهره بردید،چقدر در این زمینه به مطالعه پرداختید و چه مدت زمانی برای این کار وقت صرف کردهاید؟ منابعی که من از آنها استفاده میکردم،کتابهایی در زمینهء خوشنویسی بودند که خودم در اختیار داشتم.
قرآن نیز متأسفانه به خاطر استفادهء ابزاری که به اشتباه از آن شده است،(مثلا همواره یا در مجالس ترحیم و یا در موارد محدود با کابریهای خیلی محدود از قرآن استفاده کردهاند)،وقتی بتوان این مساله را در قالبی دیگر مطرح کرد که مخاطب بیشتری داشته باشد،این موضوع میتواند تاثیر ذهنی تازهای را به بیننده بدهد و اصلا دنیای تازهای برای کسانی به وجود بیاورد که شاید قرآن را نخوانده باشند و آشنایی با آن نداشته باشند و حتی به واسطهء دیدن چند تابلو،با قرآن آشتی کنند.
به نظر شما هنرمندی که بخواهد در زمینهء کارهای قرآنی فعالیت کند و به خلق اینگونه آثار اقدام نماید،چه ویژگیهایی را لازم است مورد توجه قرار دهد تا بتوان عنوان«هنر قرآنی»را به آثارش اطلاق کرد؟ هنرمندی که دعوت میشود از طرف عالم معنا،برای انجام یک کار قرآنی،حتما ویژگیهایی لازم برای این کار را دارد."