خلاصه ماشینی:
"همین تساهل و تسامح باعث شده است که هنرمند،نداند جا و اندازهاش کجاست،این ندیدن نقصها گاه تا آن جایی پیش رفته که هنرمند در خیالاتش افتتاحیه گگنهایم و مری بن را میبیند؛متاسفانه و یا خوشبختانه منتقدین همیشه در دفاع از حیثیت فرهنگی جماعت تجسمی برآمدهاند و خودشان را دیوار این قبیله کردهاند تا گزندی از غریبهایی به ایشان وارد نشود!اما در مقابل چه نصیب آنها میشود؟اگر در میان طایفه هنر باشیم میدانیم چه نفرت و کینهایی از یکدیگر به دل دارند و هر شب خواب چال کردن یکدیگر را میبینند،پشت هم خنجر میکشند و روی هم لبخند تحویل میدهند،هنرمند، منتقد خوب را منتقد مرده میداند،نقد خوب یا به اصطلاح ایشان«نقد علمی»نوشتار بیخاصیت و منفعلی است که فلان پاراگراف از دریدا،کانت،بارت،لوکاچ را با هزار ترفند و شامورتی ادبی به یک نقاشی،عکاسی یا مجسمهی زپرتی ربط بدهد و از نتیجهگیری این ارتباط به این هدف غائی برسد که آقا یا خانم فلانی جزو نوادر روزگار است و اگر ایشان نبودند حتما جهان چیز بزرگی کم داشت!!یک لحظه بیآنکه نسبت به کسی موضع بگیرید چشمانتان را ببندید و تا 5 بشمارید،آنوقت دربارهی موقعیت فعلی هنر ما کمی تأمل کنید،به راستی ما کجا ایستادهایم؟اگر هنرمندید و این یادداشت را میخوانید به من بگویند که شما در مقام یک هنرمند که حتما در خلوت خودتان را با پل کله،پیکاسو،سولاژ،هاکنی،وارهول،ایمندورف،رگو، پگنون،بازیلیتس،لوسین فروید و..."