خلاصه ماشینی:
"این کم ژرفا بودن فضاها به دلیل استفاده آیر از سطوح مسطح طرحداری است که همواره برای پسزمینههای خود انتخاب میکند.
او در اثر مارس 1995 خود با اینکه تنها از یک تصویر از خودش استفاده کرده است اما با قرار دادن تصاویر دفتر باز شده و همچنین عنوان اثر به دوگانگیی مکرر اشاره میکند.
»ما میاندیشمیم که آیا چشمهای مصور،در اثر عشق در نگاه اول،باعث نابینایی او میشوند یا فقط از نگاه کردن ما به درون جلوگیری میکنند؟ آیر در دیگر آثار خود به مجموهعه بانو لازوارس(2000)(6)از عکاسی معنوی قرن 19(7)به عنوان نقطه بازگشت برای کشفهای خود از مرگ،بازگشت به حیات(رستاخیز)و مهندسی ژنتیک استفاده کرده است.
آیر در نمایشگاه خود در موزه هنرهای معاصر در آمریکا(2002)،خویش را به عنوان یک قائم مقام،پوشیده در لباسهای پر زرق و برق،در اتاقهای خیالی عکاسی میکند و سناریوهایی را که در زمان واقعی حضور ندارند را تلقین مینماید و به ارجاعات ادبی پیچیده،نمادهای تاریخی هنر و زیان خود را ارجاع،اتصال میبخشد."