خلاصه ماشینی:
"زبان فرانسه را هم تا حد بهتری فرا گرفته بود و بنابراین نمره A در مدرسه بوزار پذیرفته میشود و این به آن معناست که میتواند استادش را خود انتخاب میکند(1975).
شرکت در دو نمایشگاه انفرادی و چند نمایشگاه گروهی در پاریس فعالیتی است که تا این زمان در فرانسه انجام داده بود.
در این نمایشگاهها موفق به فروش کار میشود که کمکی برای ادامه اقامتاش در پاریس نیز شد.
در گروه نقاشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران مشغول به تدریس شده و دو نمایشگا مفصل از آثاری که از فرانسه با خود آورده بود را در موزه هنرهای معاصر تهران و فرهنگسرای نیاوران برگزار میکند.
مثلا همایون سلیمی،که گرایشش به عرفان و بودیسم ذن و تاثیرپذیریاش از برخی نقاشان غربی را که خود از شرق الهام پذیرفته بودند(چون ماتیس و وان گوگ و پل کلی)حاشا نمیکند،در خردسالی وقتی سه چهار ساله بود،در کاشان زیست و وقتی پس از پایان تحصیلاتش دیگر بار به کاشان بازگشت،توجه یافت که همواره ناخودآگاه نماهای خانههای قدیمی و در و دیوار و پنجرههای آنها و سجاده نماز مادر بزرگ و کیسههای نمک بازاریان و کاسه و کوزههای گلی کهن و حوضخانههای منازل قدیم را،به شیوهای انتزاعی نقاشی کرده است و شباهت نقاشیهایش با این اسباب و عناصر معماری کهن،هم به لحاظ رنگ و ماده است و هم از حیث شکل،نقاش با تامل ژرفتر درمییابد که تکرار منظم بنمایههایی چون ستاره و لوزی و هشت ضلعی در پردههایش،که به نظر وی نمادهای شرقیاند،نوعی دعوت به تامل و مراقبه است و متاثر از ضرباهنگ موسیقی و اشکال هندسی مینیاتور ایرانی."