خلاصه ماشینی:
"اگر چه عکاسی اساسا هنریست بیانگر اما نگاه متفاوت و رویکردی شاعرانه و شهودی از دریچه دوربین به طبیعت،عکسهای این هنرمند را به تصاویری پرجنب و جوش و سیال بدل کرده که چشم را در حرکت و سیلان آن به درون فرا میخواند.
ارجاعاتی که یک عکس میتواند به بیرون از دنیای تصویری خود داشته باشد در آثار جعفری کمتر به چشم میخورد،مرز نقاشی و عکاسی در هم تنیده.
عکس یا نقاشی؟ فرم چرخیدن علم حساسیتهای بصری جعفری را تحریک نموده تا تصویری متفاوت از این سوژه به دست دهد،چرخش علم،حرکت دوربین و کادربندی نامتعارف،این سوژه به ظاهر بیانگر را به نقشی انتزاعی بدل کرده است که دینامیک و سرعت در قاب تصویر،حرف اول را میزند.
با نگاهی کلی نکته حائز اهمیت در آثار ارائه شده نوسان سوژه و ابژه است که مدام پررنگتر میشود، رفتن از سمت سوژه به ابژه و بازگشت از ابژه به سوژه،یک دور مبهم است که دیدگان مخاطب را از موضوع در جهت عینیت و فرمهای خالص ارجاع میدهد و درست هنگامی که چشم درگیر فرمها میشود ذهن بازگشتی ناخودآگاه به موضوع را تجربه میکند."