خلاصه ماشینی:
براساس تحقیقات، بین متغیر تعالی سازمانی و ابعاد پنجگانه رهبری تحولگرا رابطه مثبت معناداری وجود دارد و نقش این نوع رهبری در پیشبینی تعالی سازمانی مورد تأیید واقع شده است (اکرادی، محمدنیا و عباسی، ۲۰۱۵).
رهبری تحولآفرین با تأثیر بر تمام عوامل و مخاطبان مدرسه میتواند افراد را به دستیابی به اهداف سازمان و کاهش بیتفاوتی ترغیب کند.
از این رو، شناخت مسائلی که آنها را به سمت بیتفاوتی سوق میدهد اهمیت ویژهای یافته است (شایمی برزکی، ۱۳۹۵).
• مدیران مدارسی که میتوانند نظرات متفاوت را با سعهصدر بشنوند و از آنها برای تعالی سازمانی بهره گیرند، در کاهش بیتفاوتی سازمانی نقش مهمی دارند.
رهبران تحولآفرین با ملاحظات فردی و درک نیازهای شخصی معلمان، میتوانند بیتفاوتی را کاهش دهند.
برای کاهش بیتفاوتی سازمانی در مدارس باید از مدیرانی بهره گرفت که رهبری تحولآفرین را میشناسند و تلاش میکنند آن را عملیاتی نمایند.
(۱۳۹۵) بررسی تأثیر ویژگیهای شغلی بر بیتفاوتی سازمانی.