خلاصه ماشینی:
"سید محمد میرزمانی در شمار هنرمندان جوانی است که سعی کرده پردهای نو برافرازد تا در برگیرندهء ارزشهای نوی باشد که انقلاب کبیر اسلامی در خود متبلور دارد،و این کوششی است که بدون شک در آینده به بار خواهد نشست و امید آنکه در آینده گفتگوهای دیگری با هنرمندانی دیگر در این جهت داشته باشیم تا بتوانیم چند و چون موسیقی فیلم در سینمای بعد از انقلاب را بهتر و دقیقتر بشناسیم.
کیهان فرهنگی:ما به عنوان تماشاگر در رابطه با موسیقی فیلم چه احساسی باید داشته باشیم،با توجه به اینکه برخی معتقدند گفتن این جمله که موسیقی این فیلم بسیار زیبا بود و لذت زیادی بردم،نقطهء ضعف برای فیلم به شمار میآید؟ میرزمانی:در اینجا هم اختلاف دیدگاه وجود دارد، برخی معتقدند موسیقی فیلم آن است که شنیده نشود،یعنی آنقدر با تصاویر هماهنگی داشته باشد که بود و نبود آن را درک نکنیم و بعضی نظری خلاف این دارند،اما من معتقدم این مسأله به طور مستقیم به فیلم ضربهای به بیننده زده شود و او را بر صندلی سینما میخکوب کند،موسیقی این وظیفه را انجام میدهد و گاهی موسیقی آرام مانند نور در روز و شب میآید و میرود بدون آنکه کسی دربارهء آن پرسش کند و اینکه تماشاگر چه احساسی باید داشته باشد،بیشتر به آگاهی او از فیلم و موسیقی بر میگردد.
کیهان فرهنگی:با توجه به اینکه در ساخت موسیقی برای فیلمهای کودکان نیز فعالیت داشتهاید،نظرتان دربارهء این گونه فیلمها چیست؟به نظر میآید در این ژانر سینمایی ما روی لبهء باریکی حرکت میکنیم که اندکی انحراف، سقوطی دهشتناک را به دنبال خواهد داشت،این طور نیست؟ میرزمانی:برای کسب موفقیت در زمینهء سقوطی کودکان درک علم موسیقی بسیار ضروری است."