خلاصه ماشینی:
"در پژوهشی که کاری42در بهرهگیری از فنون استفاده از صفحات اینترنتی،در ارتباط با کاربرد صفحات مشاهده شده بر اساس شیوهء خود توسعهدهنده43برای بازیابی اطلاعات انجام داده،برخی نتایج زیر به دست آمده است: «بیشتر حوزههای موضوعی نمونهای که مورد بررسی قرار گرفتند صفحات وب مربوط به فناوری و اقتصاد بودند؛ وب فرم44به طبقهبندی جدید نوعشناسی محتوای[اینترنت]افزوده شده است،اما اکثر صفحات فرا-اطلاعاتی هستند؛حیطهء گستردهای از تدابیر مختلف برای گردش در محیط وب به دست آمده است،ولی فقط استفاده از شیوهء ضربه بر پیوندها45و دکمهء به عقب بیشتر از سایر روشها،کاربرد دارد؛تعقیب46(انتقال خودکار به صفحهء دیگر)به عنوان یک راهبرد جدید شناخته شده،اما نشانهگذاری47(انتخاب یک گزینه) خیلی کم استفاده شده است؛هدایت وب با کاربرد تمامی لایههای رابط کاربر نمایان شده و شمارهگذاری صفحه بسیار عمومیت یافته است؛بهطور میانگین،هر صفحهای قبلا بارها بازدید شده،در ویرایشهای تغییر یافتهء آن صفحات تشابهاتی نیز وجود داشته است؛ رابطهء معنیداری از لحاظ آماری بین صفحه و متغیرهای تغییر مکان وجود دارد،اما به نحوی ویژه قوی نیست؛بهطور عمده معیار سنجش،کشف رابطهء بین موضوع و زبان صفحات وب است»(7).
وی سپس بیان میکند که قوانین مهم رفتار اطلاعیابی در محیط اینترنت که در سایت گوگل کاربرد دارد و ما میتوانیم از آن استفاده کنیم به این شرح است: -هرگز فراموش نکنیم کسانی که آن سوی شبکه قرار دارند انسان هستند، -نپنداریم که اشخاص به جای سازمان خود صحبت میکنند، -نسبت به آنچه که دربارهء دیگران میگویید دقت کنید، -گزیده گویید، -نیک نگارش کنید، -از توصیف موضوعی مناسب استفاده کنید، -دربارهء مخاطبان خود به خوبی اندیشه کنید، نسبت به رضایت و ناخرسندی(دیگران) دقت کنید، -فقط یک پیام ارسال کنید، -به جای ارسال پیگیری از پست نامه استفاده کنید، -پیگیری خود را به صورت خلاصه بیان کنید، -از ارجاعات مناسب بهره بگیرید، -ارسال پیام برای گروه خبری75یا پاسخ را برجسته سازید، -طول خط را حدود سازید و از (75)."