چکیده:
هدف این پژوهش بررسی رابطه رتبه اعتباری و نوآوری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق
بهادار تهران است. این پژوهش کاربردی و از نوع پس رویدادی است. داده های پژوهش مربوط به ١٦٩
شرکت پذیرفته شده در بورس اواراق بهادار تهران در سالهای ١٣٩٢ تا ١٣٩٦ است. برای آزمون
فرضیه های پژوهش نیز از روش حداقل مربعات معمولی در نرمافزار Eviews نسخه ٩ استفاده شد.
یافته های پژوهش نشان میدهد که بین رتبه اعتباری و نوآوری در شرکت های پذیرفته شده در بورس
اوراق بهادار تهران، رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و با افزایش سطح رتبه اعتباری شرکت، نوآوری
افزایش خواهد یافت. بنابراین، با توجه به نقش نوآوری در کسب مزایای رقابتی و حفظ بازار، لازم است
که به رتبه اعتباری شرکت توجه ویژه ای نمود.
خلاصه ماشینی:
يافته هاي پژوهش نشان ميدهد که بين رتبه اعتباري و نوآوري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و با افزايش سطح رتبه اعتباري شرکت ، نوآوري افزايش خواهد يافت .
ترجه ص ٣ مقاله لاتين ٣- پيشينه پژوهش پيشينه پژوهش در ميان پژوهشگران داخلي نشان داد که براي نمونه ، وظيفه دوست و همکاران (١٣٩٥) آزمون تأثير عوامل حاکميت شرکتي بر رتبه اعتباري در قالب مدل امتياز بازار نوظهور (مورد مطالعه : بورس اوراق بهادار تهران ) را بررسي نمودند.
فانيان (١٣٩٦) نيز به بررسي رابطه بين مسئوليت اقتصادي و اجتماعي با عملکرد مالي با تأکيد بر نقش نوآوري در شرکت هاي توليد مواد غذايي در اصفهان پرداختند.
با توجه به مساله و هدف اصلي اين تحقيق که بدنبال بررسي رابطه بين رتبه اعتباري و نوآوري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ميباشد، از روش تحقيق همبستگي استفاده ميشود.
٦- بحث و نتيجه گيري هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه رتبه اعتباري و نوآوري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است .
نتايج پژوهش حاکي از آن است که ارتباطي معنادار بين رتبه اعتباري و نوآوري در شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران وجود دارد.
; "The contingent Value of Responsive and Proactive Market Orientations for New Product Program Performance", Journal of product innovation management, Vol. 22, __ Bone R.