چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی و کاوش انواع سبک تدریس بود. تحقیق حاضر با استفاده از روش توصیفی -تحلیلی در کنار چارچوب نظری مرتبط با تفکر انتقادی گرفته است و از مطالعات کتابخانه ای استفاده گردید.بدین منظور ابتدا تعاریف مختلف سبک تدریس ارایه گردیده است سپس نظریه های مختلف مرتبط با سبک تدریس مورد بررسی قرار گرفته است.در ادامه ابزارهای مختلفی که به سنجش سبک های تدریس می پردازند معرفی شده است، در نهایت نیز مروری بر پژوهش های صورت گرفته در این زمینه ارایه گردیده است.
خلاصه ماشینی:
در ادامه ابزارهای مختلفی که به سنجش سبک های تدریس میپردازند معرفی شده است، در نهایت نیز مروری بر پژوهشهای صورت گرفته در این زمینه ارائه گردیده است.
همانند فراگیران، مربیان نیز دارای سبک های تدریس ترجیحی خود هستند، در واقع سبک تدریس طرحی است که برای آموزش در کلاس درس یا در حالت آموزش فردی به کار برده می شود و در فرایند کلاسی از تاثیر بسزایی برخوردار است(بهرنگی،1394).
شیوههای مختلف معلمی که به سبک تدریس معروف است همچون سبک های یادگیری دانش آموزان هستند که معلمان به تجربه یاد گرفته اند این سبک ها برای آموزش های کلاسی آنها کارا هستند.
تنها بازخوردی که معلم از دانش آموزان میگیرید جمله زیر است: آیا متوجه مطالب شدید؟ برای استفاده از سبک تدریس هدایتگر پیشنهاد میشود که موارد زیر مد نظر قرار گیرند: 1.
در این سبک که از آن به عنوان روش سقراطی نیز یاد میشود معلم با سوال پرسیدن سوالات چالشی از دانش آموزان و مباحثه، تفکر انتقادی را در آنها تشویق میکند.
محدودیت این سبک آن است که اگر بیش از اندازه استفاده شود دانش مربی میتواند تهدیدی برای فراگیران کم تجربه باشد.
در سبک تدریس کل گرا مدرس روی نیازهای یادگیری فراگیران تاکید می کند و به فراگیران اجازه می دهد که حقایق و مسائل خود را کشف کنند و آنها را به برقراری تعامل اجتماعی در کلاس درس در ارتباط با محتوای یادگیری برای کسب تجربیات شخصی تشویق می کند(پراشینگ،2002).
Physical education teachers’ self-reported useand perceptions of various teaching styles.
learning stgle and teaching styles in efl in ternational journal of applied linguistices 2001 11(1): pp 1-20 Stendler, B.
Critical thinking and learning/teaching styles.
(1979) learning/teaching styles.