چکیده:
جهان امروز، جهان تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات است. انسان به عنوان مغز متفکر گستره گیتی در طول قرنهای متمادی در مسیر تکوین و تکامل کوشیده است. در عصر اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی، هر سازمانی با تغییرات سریعی روبه روست. نهاد آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و تولید کنندگان اطلاعات و بیتردید عمدهترین مصرف کننده و ذخیره کننده اطلاعات و دانایی محسوب میشود و مدرسه به عنوان مکانی مناسب، برای تربیت دانش آموزان باید استفاده از این فناوریها را در سرلوحه کار خود قرار دهد. از این رو مدرسه مناسبترین مکان برای پرورش درک درست دانش آموزان از مفهوم تکنولوژی و نقش آن در تکوین و شکل دهی یادگیری برتر است. پیشرفتهای جهانی در فناوری ارتباطات و اطلاعات سبب گسترش وسیع فرصتهای یادگیری و دسترسی به منابع تحصیلی و آموزش شده است. در این مقاله تاثیر کار و فناوری و نوآوری بر یادگیری دانش آموزان متوسطه اول شهرستان مهاباد بررسی میشود. این پژوهش دارای ۲ فرض و ۶ سوال میباشد. روش انجام پژوهش پیمایشی میباشد که از ابزار پرسش نامه جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است، دادهها با توجه به جامعه آماری که ۳۰ نفر از معلمان مشغول به تدریس مراکز آموزش متوسطه اول مهاباد بودهاند جمع آوری شده است، دادههای مطالعه با توجه به جامعه آماری که معلمان مشغول به تدریس مراکز آموزش متوسطه اول بودهاند جمع آوری شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد کار و فناوری و نوآوری، یادگیری دانش آموزان را تسهیل میکند و آنچه را که مربوط به یادگیری است بهبود میبخشد.
Today's world is a world of vast changes in communication. As the mastermind of the universe, the human brain
has been trying to evolve over centuries. In the age of information and electronic communications, every
organization is undergoing rapid changes. The education institution is one of the largest and largest producers of
information and is undoubtedly the major consumer and storekeeper of information and knowledge, and the
school as a suitable place for students to use these technologies is at the forefront of their work. Give. Therefore,
the school is the most appropriate place for nurturing students' understanding of the concept of technology and
its role in developing and shaping superior learning. Global advances in ICT have broadened the opportunities
for learning and access to education and training resources. This paper investigates the impact of work,
technology and innovation on the learning of first grade high school students in Mahabad city. This research has
2 assumptions and 2 questions. The method of the study is survey, which is a questionnaire used to collect data.
Data were collected according to the statistical population of 4 teachers who were teaching in the first secondary
education centers of Mahabad. The statistical population of the teachers who were teaching the first secondary
education centers was collected. The results of the study showed that technology and innovation work facilitates
student learning and improves learning.
خلاصه ماشینی:
آموزش الکترونیکی سبب میشود، دانش آموز در آینده هنگام طراحی و تولید هر گونه فناوری ابتکاری نخست درباره هدف و نتایج آن به درستی بیندیشند و به توسعه کیفی جامعه علاقه مند شود و در این راستا نقش معلم اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا وی باید در طول فرآیند یادگیری با استفاده از تکنولوژیهایی که در اختیار بتواند با دانش آموزان خود تعامل سازنده داشته باشد و به استمرار آن اقدام ورزد تا بتواند تخصص خود را به بهترین وجه در اختیار آنان قرار دهد.
منظور از فرآیند یادگیری در پژوهش حاضر فعالیت آموزش و تدریس معلم بوده که در فرصتهای آموزشی و تعیین شده در حین تدریس از تکنولوژیهای نوین ارتباطی و تجهیزات آموزشی مورد نیاز در مراکز آموزش از راه دور بهره مند از آموزش الکترونیکی استفاده میکند.
افزایش تسلط بر آموختهها با استفاده از آموزش الکترونیکی (به تصویر صفحه رجوع شود) با توجه به این که سطح معنیداری برابر با صفر (0 = sig) است، لذا با ۹۹ درصد اطمینان و یک درصد خطابین فراوانی مشاهده شده و مورد انتظار تفاوت معنی داری وجود دارد؛ بنابراین با توجه به نظرهای ارائه شده فرض پژوهش تأیید میشود به این معنی که استفاده تکنولوژیهای نوین ارتباطی میزان تسلط بر آموختهها را افزایش میدهد.
The Impact of Work, Technology and Innovation on the Learning of First High School Students in Mahabad City Hossein Moqhtader 1*, Jamal Esmailpour 2 1 Ph. D.
This paper investigates the impact of work, technology and innovation on the learning of first grade high school students in Mahabad city.