چکیده:
هدف از این پژوهش مروری بر استفاده از شیوه های آموزشی نوین برای تدریس است. در مقاله حاضر سعی بر آن شده است تا بر آموزش هوشمند و فواید آن تمرکز شود. آموزش مهمترین بخش یک کشور است که می تواند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد و نقش مهمی را برای داشتن آینده بهتر ایفا کند، هر تغییر بزرگی با ایده های نو آغاز می شود و ایده های نو در طول آموزش ظاهر می گردند. مدارس مکان های بسیار مهمی برای آینده جامعه هستند بی شک برای اجرا هرگونه تحولی در سیستم آموزشی کشور نیاز به توجهی دو چندان به مدارس احساس می شود. بر این اساس پژوهش پیش رو به روش توصیفی- تحلیلی بر آن است تا بر افزایش بازده یادگیری با استفاده از فناوری های نوین اشاره کند.. ارائه برخی امکانات آموزشی تسهیل گر در آموزش زیست شناسی و اهداف تالیف کتب درسی از جمله مواردی هستند که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.
The main purpose of this study is to emphasize on the use of modern teaching methods for teaching. Education is the most important part of a country that can affect people's lives and play an important role in having a better future,Therefore, attention to education can be very effective in the way people live in a society and drive society to grow, every major change begins with new ideas and new ideas emerge during education. Schools are crucial places for the future of society. Undoubtedly, for every big change the need for schools is felt Accordingly, the present study is a descriptive-analytical method to increase the efficiency of learning using new technologies. Providing some facilitative educational facilities in biology education and the objectives of textbook writing are among the items examined in this study.
خلاصه ماشینی:
در این صورت نیروی انسانی با توان مدیریتی و علمی بالایی خواهیم داشت اگر نگاهی به علل موفقیت سیستم آموزشی ژاپن بیاندازیم با عواملی چون توجه به شخصیت دانش آموز، تاکید بر ارزشهای اجتماعی، ایجاد حس تعلق به مدرسه و کلاس درس در دانش آموزان، بهرهگیری از روش یادگیری مشارکتی، تاکید بر زندگی گروهی، توجه به خوداندیشی، سازماندهی محیطی شوقانگیز برای دانش آموزان در مدرسه و البته استفاده از امکانات بروز، مواجه می شویم ( سرکارآرانی ، 1382 ).
بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان آموزش و پرورش، برنامه های گوشی های هوشمند و تبلت ها را به عنوان وسیله ای برای یادگیری مشارکتی مورد بررسی قرار داده اند رایانه ها و تبلت ها دسترسی دانش آموزان و مربیان به وب سایت ها و برنامه های کاربردی را فراهم می کنند.
این تغییرات نیاز به هزینه بالایی دارد و انتشارات گوناگون را دچار خسارات مالی شدید می کند اما اگر نگاهی به مطالب موجود در کتاب درسی به عنوان اصلی ترین و شاید هم تنها منبع مطالعاتی رسمی فراگیران بیاندازیم مشاهده می کنیم که با وجود فعالیت های متنوع و مطالب پویا و آزمایش های فراوان جهت انجام زمینه برای اجرای صحیح آموزش در کلاس های درس فراهم نیست در کتاب زیست شناسی فصل ها با حجم های مختلف یکی پس از دیگری تدریس می شوند اما آزمایش ها شکل ها و فعالیت ها به طور کامل در کلاس ها بحث و گفت و گو نمی شوند عوامل گوناگونی در این زمینه دخیل هستند که سبب می شوند نتیجه نهایی حاصل شود.