خلاصه ماشینی:
"از آنجایی که این فشار از طرف طیف گستردهای از سهامداران،از جمله دولتها، مصرفکنندهها،سازمانهای غیر دولتی، نهادهای تحقیقاتی و بازارهای مالی رو به تزاید میرود،تعدادی از شرکتها سرگرم اجرای فرآیندهای CESR مانند تعهد عمومی نسبت به استانداردهای،سرمایهگذاری اجتماعی،تداوم در بهسازی،مشارکت سهامداران و گزارش دهی شرکتی در مورد عملکرد زیست محیطی و اجتماعی هستند.
اگر این مورد برای شرکتهای کوچک و متوسط صادق باشد،پرسشی که در زمینه بین المللی شدن اقتصاد مطرح میشود،این است که چگونه شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه و کشورهای در حال گذر میتوانند به بهترین شکل با مسائل مربوط به CESR روبرو شوند؟ هدف از نگارش این مقاله پیدا کردن راههای موثر برای تشویق CESR ،با در نظر گرفتن شرایط ویژه و نیازهای شرکتهای کوچک و متوسط است.
موانع پیشروی بنگاهها استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی برای بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط که با شرکتهای بزرگ داد و ستد میکنند،یک پیش شرط محسوب میشود.
از طرف دیگر،ابزارهای ساده میتوانند باعث افزایش آگاهی از CESR در بنگاههای مزبور شوند،و این کر انگیزهای برای بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط میشوند تا در فعالیتهای CESR مشارکت کنند.
''''دروازه بانان اطلاعاتی‘‘گوناگون و طرفهای بالقوه در سطوح بین المللی،ملی،منطقهای و (مهمتر از همه محلی)میتوانند به افزایش آگاهی بنگاههای کوچک و متوسط کمک کنند و فعالیتهایی را با هدف بهبود عملکرد اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی تشویق میکنند.
شیوههای مناسب غربال کردن شاخصهای پایدارپذیری نیز میتوانند باری بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط به کار روند که ممکن است منجر به افزایش رقابت بر سر''''بهترین روشهای CESR ‘‘ در شرکتهای کوچک و متوسط شود."