چکیده:
عدم اطمینان محیطی را میتوان به عنوان آشفتگی یا تغییر در بازارهای مشتری، اولویت مصرف کننده، فناوری یا شدت رقابت تعریف نمود. عملکرد شرکتها در بازارهای بین المللی به چگونگی مدیریت این آشفته بازار بستگی دارد؛ زیرا عدم اطمینان محیطی میتواند، سرعت یا تداوم سرعت را در بازارهای بین المللی کاهش دهد. یکی از ویژگیهای بارز هر محیط اقتصادی، عدم اطمینان محیطی میباشد و تصمیمات درست و عقلایی بر مبنای اطلاعاتی گرفته میشود که ریسک و شرایط اطمینان را تشریح کند و یا حداقل به شناخت آن کمک نماید. این پژوهش از لحاظ نوع نتیجه، کاربردی و از لحاظ روش پژوهش، تجربی از نوع پس رویدادی است و از لحاظ آماری از نوع تحقیقات همبستگی است که برای آزمون فرضیههای پژوهش، رگرسیون خطی چندمتغیره به کار میرود. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان میدهد که عدم اطمینان محیطی به معنای نوعی ناتوانی در تخصیص احتمالات به حوادث قابل وقوع در آینده، فقدان اطلاعات درباره روابط علی و معلولی و یا اینکه نوعی ناتوانی در پیش بینی نتایج احتمالی یک تصمیم است و این امر میتواند بر سرمایه گذاری تاثیرگذار باشد.
Environmental uncertainty can be defined as turmoil or change in customer markets, consumer preference, technology or the intensity of competition. The performance of companies in international markets depends on how you manage this turbulent market. Because environmental uncertainty can reduce the speed or continuity of speed in international markets. One of the salient features of any economic environment is environmental uncertainty and right and rational decisions are made based on information which is describe the risk and the terms of the assurance or at least help to recognize it. This research is applicable in terms of results which is post-event test experiment based on research methodology. In addition, it is correlational study in terms of statistics which is applicable in measuring the hypothesis of research and multivariate linear regression. The results of this study show that environmental uncertainty means a kind of inability to assign probabilities to future events, lack of information about cause-and-effect relationships or it is an inability to predict the possible outcomes of a decision and that can affect investment.
خلاصه ماشینی:
نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان میدهد که عدم اطمینان محیطی به معنای نوعی ناتوانی در تخصیص احتمالات به حوادث قابل وقوع در آینده، فقدان اطلاعات درباره روابط علی و معلولی و یا اینکه نوعی ناتوانی در پیش بینی نتایج احتمالی یک تصمیم است و این امر می تواند بر سرمایه گذاری تاثیرگذار باشد.
com) مقدمه این تحقیق به بررسی تاثیر عدم اطمینان محیطی بر رابطه بین سررسید بدهی و سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد.
یکی از ویژگی های بارز هر محیط اقتصادی، عدم اطمینان محیطی می باشد و تصمیمات درست و عقلایی بر مبنای اطلاعاتی گرفته می شود که ریسک و شرایط اطمینان را تشریح کند و یا حداقل به شناخت آن کمک نماید و در واقع آن چه که در محیط واقعی امروزی ما وجود دارد این است که ما شاید فقط در خلا یک محیط با اطمینان کامل باشیم و محیط پیرامون ما یک محیط همراه با عدم اطمینان و تاثیر آن را بر اطلاعاتی که براساس آن ها تصمیم گیری می کنیم را بیشتر بشناسیم.
روند تغییرات فر ضیه دوم نتیجه گیری نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که فرضیه اول مبنی بر: بین عدم اطمینان محیطی و سررسید بدهی رابطه معناداری وجود دارد، به علت داشتن سطح معناداری کمتر از .
(2009), “How Does Financial Reporting Quality Relate to Investment Efficiency?”, Journal of Accounting and Economics, 48:112-131.
Keywords Environmental Uncertainty, Debt Maturity, Investment 1- Assistant Professor of Accounting, Hatef Higher Education Institute, Zahedan, Iran.