چکیده:
امروزه بیشتر سازمانها ضرورت برخورداری از فرایند بهینه توسعه محصول جدید را به خوبی احساس کردهاند و برای این منظور از راهکارهای مختلفی استفاده و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک گرفته اند، با این وجود ممکن است معرفی محصولات جدید آنها با شکست مواجه می شود. به همین خاطر شناسایی عوامل موثر در بازاریابی محصولات جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این مقاله سعی بر آن شده که این عوامل شناسایی و بررسی شوند.
خلاصه ماشینی:
نقش عوامل موثر در بازاریابی محصولات جدید سید فخرالدین طاهرزاده موسویان1، متینه مقدم2 1- رئیس مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد 2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور تهران تحصیلات تکمیلی، 1575783491، تهران چکیده امروزه بيشتر سازمانها ضرورت برخورداري از فرايند بينه توسعه محصول جديد را به خوبي احساس كردهاند و براي این منظور از راهکارهای مختلفی استفاده و از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک گرفته اند، با این وجود ممكن است معرفي محصولات جديد آنها با شکست مواجه می شود.
3- توسعه محصول تعریف سریع پروژه و محصول؛ این تعریف سریع ملاک پیروزی یا شکست قلمداد می شود که شامل ارائه و روانه سازی بموقع محصول در بازار )تجاری سازی محصول( و توجه به ساختار سازمانی مناسب، طراحی و جو سازمانی و اهمیتبه پشتیبانی مداوم مدیریت ارشد سازمان، نه صرفاً به عنوان تضمین کننده موفقیت در فرآیند توسعه، بلکه به عنوان کمک رسان پروژه توسعه محصول جدید می باشد .
4. اسماعیل پور، رضا و جباری، مریم (1389)، " بررسی فرآیند نوسعه محصول جدید از ایده یابی تا عرضه به بازار"، مقالات چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران،( قابل دسترس در: www.
خمسه، عباس، سرافراز، علی و سرافراز، داوود (1386)، "ضرورت پرداختن به توسعه محصولات جدید در نقش نوآوری، R&D و تکنولوژی های در آن"،(قابل دسترس در: www.
G, (1994), “New Products: the factors that drive success”, International marketing review, Vol. 11, No. 1.
"Barriers Impeding Effective Implementation of Marketing Plans", Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 17, No. 1, Pp 8-24.