چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ابتکار و نوآوری شغلی با خلاقیت و انگیزش پیشرفت بود که با روش پژوهش کمی و از نوع همبستگی انجام شد. جامعه پژوهش دانشجویان کارشناسی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی یادگارامام خمینی(ره) شهرری20 تا 47 در سال تحصیلی99-98 روی 21 نفر(19زن و 2مرد) به صورت دردسترس انجام شد. ابزار پژوهش پرسشنامه های ابتکار و نوآوری شغلی، آزمون خلاقیت تورنس و مقیاس انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده بود. از روش آماری تحلیل واریانس برای فرضیه اصلی و همبستگی پیرسون برای فرضیه های فرعی استفاده شد. در تحلیل واریانس نمره sig. عدد 000/0 بود که از 05/0 کوچکتر بود، لذا به احتمال 95% رابطه معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد بین متغیر انگیزش پیشرفت تحصیلی و کیفیت زندگی و هوش هیجانی همبستگی معناداری وجود نداشت John Dacey Geoge Madaus Richard koestner David zuroff Marco Vivarelli .
در این پژوهش به دنبال پاسخ این سوال هستیم که آیا بین ابتکار و نوآوری شغلی با خلاقیت و انگیزش پیشرفت رابطه وجود دارد؟ روش پژوهش روش پژوهش حاضر کمی و از نوع همبستگی میباشد.
جدول4 – تحلیل واریانس ابتکار و نوآوری شغلی با خلاقیت و انگیزش پیشرفت {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه اصلی: بین نوآوری شغلی با خلاقیت و انگیزش پیشرفت رابطه وجود دارد.
برای بررسی وجود رابطه بین نوآوری شغلی با خلاقیت و انگیزش پیشرفت از آزمون اماری آنوا یک طرفه استفاده گردید.
جدول5 - همبستگی ابتکار و نوآوری شغلی با خلاقیت {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه فرعی: بین نوآوری شغلی با خلاقیت رابطه وجود دارد.
جدول6 -همبستگی ابتکار و نوآوری شغلی با انگیزش پیشرفت {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} فرضیه فرعی: بین نوآوری شغلی با انگیزش پیشرفت رابطه وجود دارد.
طبق یافته های بدست آمده در جدول6؛ بین نوآوری شغلی با انگیزش پیشرفت رابطه معنادار وجود دارد و بدین معناست که افزایش نوآوری های افراد، فزونی انگیزش پیشرفت را شرح میدهد.
براساس جدول7؛ بین خلاقیت و انگیزش پیشرفت رابطه معنادار وجود دارد و بدین معناست که افراد، با انگیزه پیشرفتی که دارند در هر زمینه ای راغب به خلق ایده و پدیده های نو میباشند که این مسئله، نشان از فزونی خلاقیت در آنها را دارد.