چکیده:
هیات استانداردهای حسابداری دولتی (GSAB) بهطور فعال درگیر فرآیند ایجاد بهبودهایی در مدل گزارشگری مالی جدید به منظور ارایه اطلاعات مفید برای استفاده کنندگان گزارشهای مالی نهادهای دولتی است. GASB سه رویکرد و روش شناخت برای جایگزینی مدل گزارشگری منابع مالی جاری حساب مستقل وجوه حاکمیتی پیشنهاد داده است. این سه رویکرد و روش براساس بعد زمانی متفاوت هستند. مدل میان مدت بسیار شبیه به مدل جاری گزارشگری با یک دوره گزارشگری خاص برای ۶۰ الی ۹۰ روز است. مدل کوتاه مدت، گزارشگری مبادلات مالی را به چرخه یک سال عملیاتی دولت گسترش میدهد. نهایتا مدل بلندمدت هر دو تعهدات و بدهی های جاری و غیرجاری و دارایی های جاری و غیرجاری حساب مستقل وجوه حاکمیتی را گزارش میدهد. در این مقاله که برگرفته از پژوهش مارشال و همکاران است، سوالات مختلفی در خصوص بهبود مدل گزارشگری حساب های مستقل وجوه حاکمیتی ارایه می-شود و نهایتا توصیه هایی نیز ارایه می گردد.
The reporting model for governmental funds has always been of particular importance. The Governmental Accounting Standards Board (GASB) has been actively engaged in the process of making improvements to the financial reporting model to provide more useful information to the users of the financial reports of governmental entities. The GASB proposed three recognition approaches to replace the current financial resources reporting model for governmental funds. The three approaches vary along a time dimension. The ‘‘near-term’’ model is the most similar to the current model with a specified reporting period of 60–90 days. A ‘‘short-term’’ model extends the transaction reporting to be the government’s one-year operating cycle. Finally, a ‘‘long-term’’ model would report both current and noncurrent assets and liabilities for governmental funds. This article, based on research by Marshall et al., raises questions about improving the reporting model for governmental funds, and finally provides recommendations.
خلاصه ماشینی:
رويکردهاي شناخت صورت هاي مالي حساب مستقل وجوه حاکميتي سوال ١) آيا معتقديد که صورت هاي مالي حساب هاي مستقل وجوه حاکميتي بايد به ارائه اطلاعاتي که انعکاس دهنده چشم انداز زماني کوتاه تر نسبت به اطلاعات ارائه شده در صورت - هاي مالي جامع حساب هاي مستقل وجوه حاکميتي است ، بپردازند و تمرکز بر منابع مالي نسبت به منابع اقتصادي داشته باشند؟ چرا؟ توانايي فراهم کردن روشي براي شهروندان تحصيل کرده براي ديدن فعاليت هاي دولتي به گونه اي که واحدهاي دولتي مديريت شوند، ارزش ايجاد مي کند.
هنوز هم آموزش همه استفاده کنندگان صورت هاي مالي در مورد دلايل و مزاياي تمرکز کوتاه مدت بر حساب مستقل وجوه حاکميتي (دولتي ) ارزشمند مي باشد، در حالي که همزمان جنبه منابع اقتصادي در نظر گرفته شده در صورت هاي مالي جامع دولت درک مي شود.
با اين حال ، تغيير از جنبه و چشم انداز کوتاه مدت جاري براي گزارشگري حساب هاي مستقل وجوه دولتي مي تواند منجر به کاهش ارزش اطلاعات گزارش شده به استفاده کنندگان خارجي گزارش هاي مالي شود.
اين نتايج متفاوت از پلومر و همکاران (٢٠٠٧) مي باشند و به ارائه ساير شواهد مي پردازند که اطلاعات مالي بر مبناي تعهدي تعديل شده به ارائه اطلاعات در زمان حال اطلاعات مالي تعهد کامل مي پردازند، که استفاده از تمرکز کوتاه مدت صورت هاي مالي حساب هاي مستقل دولتي را پشتيباني مي کند.
صورت جريان هاي نقدي به ارائه اطلاعات افزايشي نمي پردازند و، بنابراين ، براي رويکرد ميان مدت براي گزارش حساب مستقل وجوه دولتي نبايد مورد نياز باشند.