خلاصه ماشینی:
"43 موجود پساانسانی استلارک که از مواد داخلی خود خالی شده،با قطعههای جداشدنی که به آسانی میتوان آنها را جایگزین کرد پر شده،با یک اسکلت بیرونی روباتی دارای عضلههای44تیرکوب شده،یک دسته آنتن برای تقویت بینایی و شنوایی در آن نصب گردیده و یک چیپ مغزی در آن کار گذاشته شده است یا به شکل ژنتیکی طراحی شده تا ظرفیت قشر منحنی آن را به اندازهی ابررایانهها گسترش دهد،دارای یک «فیریولوژی است که قادر به زندگی در هر محیطی است و با استقامت،انعطافپذیر و قادر به عمل در شرایط محیطی،فشارهای جاذبهای و میدانهای الکترومغناطیسی متفاوت است»45ین موجودات ممکن است شبیه یکی از«خرچنگهای»استلارک باشند؛یعنی پساانسانهای بورگمانند که در «دستگاههای تنگی[نگهداری میشوند]که جابهجای لبههای آن را موتورها و فیشهای برق دروندادی- بروندادی گرفتهاند»که: بیشترین لذت آنها این بود که...
»55اما در زیر این دید وسوسهانگیز دربارهی بدن خداگونه شده(گرچه به شویهای که مفهوم متضاد بیحدومرزی استعدادهای جسمانی انسان را دربر میگیرد)یک معنای نهفته سادومازوخیستی وجود دارد:بدن به خاطر شکل بخشیدن به آن«صدمه میبیند»،به خاطر واسطههای تکنولوژیکی«آشفته و جدا»از کارکردهای خود میشود و جز به«وجوه مشترک و همزیستی»به هیچچیز نمیتواند متوسل شود.
»78آرزوی استلارک مبنی بر پایان محدودیتها «(بدن باید از آلایندههای زیستشناختی سیارهای و فرهنگی خود جدا شود»)یک افسانهسازی محسوب میشود و به راحتی میتوان آن را به عنوان آداب صعود برای فرهنگ سایبر،به عنوان یک حرکت عمودی از مسائل این جهانی به سوی«خیال بلندپروازانهی زندگی از راه دور»،تغییر شکل داد.
press release for a performance of"Remote Gestures/Obsolete Desires:Event for Amplified Body, Involuntary arm,and Third Hand",at the Kitchen New York,12 and 13 March 1993."