خلاصه ماشینی:
"آنچه که ضرورت توجه بیشتر به آموزش مهارتهای زندگی در مدرسههای کشور را دوچندان میسازد،وجود برخی نارساییها و ناکارامدیهای فردی و اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان است.
توانایی افراد در اجرای بهینهی مهارتهای زندگی عزتنفس و احساس خود-ارزشمندی را در آنها ایجاد یا تقویت میکند که این هر دو برای رشد روانی کودکان ضروری است.
البته آموزش مهارتهای اجتماعی فقط به عهدهی مدرسه نیست، بلکه خانواده،گروه دوستان،رسانهها،محیطهای کاری و بهطور کلی،آموزشهای غیررسمی نیز در این زمینه نقش مهمی را میتوانند ایفا کنند.
به علاوه،روشها و تکنیکهای آموزش مهارتهای زندگی نیز موضوعی است که مستلزم انجام کار کارشناسی و بهرهگیری از تجربیات سایر کشورها در این زمینه است.
امید است این مطالب نهتنها مورد استفادهی دبیران محترم علوم اجتماعی قرار گیرد،بلکه سیاستگذاران و مدیران محترم آموزش و پرورش کشور را نیز در طراحی و اجرای برنامههای آموزش مهارتهای زندگی یاری کند."