خلاصه ماشینی:
"پایه استدلال برای ورود به تحقیق درباره نظریه تقاضا برای کیفیت حسابرسی از آنجا ناشی میشود که بین مدیران شرکت و سرمایهگذاران تقارن اطلاعاتی وجود ندارد.
این تحقیقات نظریه استعفای حسابرس را مطرح میسازد که میگوید افزایش تعهدات حسابرس موجب بیشتر شدن استعفای حسابرس خود را از موسسههای کوچکتری که «پولدار نیستند»و در نتیجه حاضرند خدمات حسابرسی را با کیفیت پائین عرضه کنند،انتخاب میکند.
بیشتر محققان این نظریه را مطرح کردهاند که به طو رکلی،رابطه مستقیمی بین کیفیت حسابرسی و حق الزحمه حسابرسی وجود دارد و اگر موسسههای بزرگتر حق الزحمه بیشتری به صاحبکار تحمیل میکنند بدین معنی است که کیفیت خدمات حسابرسی آنها مطلوبتر است.
حرفه حسابرسی در ایران باید اعتبار خدمات خود را در جامعه استفادهکنندگان از اطلاعات مالی پاس بدارد و بااستفاده از تحقیقات و تجربههای جهانی و مطالعه و بررسی شرایط خاص محیطی،دانش و آگاهی خود را در مورد متغیرهای کیفیت افزایش دهد و در عمل به درستی به کار گیرد."