خلاصه ماشینی:
"اصول مدیریت کیفیت فرامرز شاهمحمدی برای مدیریت کیفیت،اصول هشتگانهای مشخص شده است که مدیریت رده بالا، به منظور راهبری سازمان به سوی عملکرد بهتر میتواند از آنها استفاده کند.
آنها باید محیط درون سازمانی را به نحوی پدید آورند و برقرار نگه دارند که افراد بتوانند در دستیابی به هدفهای سازمان به طور کامل دخیل شوند.
دخیل بودن افراد افراد در هر سطحی که باشند جوهره سازمان شمرده میشوند و مشارکت کامل آنها موجب میشود تواناییهایشان در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
رویکرد فرایندی نتیجه مطلوب وقتی به صورت کاراتری حاصل میشود که فعالیتها و منابع مرتبط به آنها به صورت یک فرایند،مدیریت شود.
رویکرد سیستمی در مدیریت شناسایی،درک و مدیریت فرایندهای مرتبط با هم به عنوان یک سیستم،به اثربخشی و کارایی سازمان در دستیابی به هدفهای آن کمک میکند.
روابط سودبخش متقابل با تامینکننده هر سازمان و تامینکنندگان آن،به هم وابستهاند و روابط سودبخش متقابل بین آنها موجب افزایش توانایی هر دو در ایجاد ارزش میشود."