خلاصه ماشینی:
"پیشنهاد شماره هفت-در ارتباط با آموزش در دورههای ابتدایی،دبیرستانی و دانشگاهی از آنجاییکه آموزش صنایع دستی نمیتواند تنها براساس روش سنتی استاد-شاگردی صورت پذیرد،لذا دانش صنایع دستی به عنوان میراث فرهنگی یک جامعه باید به گونهای منظم در آموزش عمومی به نحو زیر منظور شود: -دانشآموزان در دوره ابتدایی و دبیرستانی باید با مبادی و دانش اولیه صنایع دستی آشنا شوند و حداقل 5 درصد از کل برنامه آموزشی که در امتحانات پایان سال برگزار میشود،در رابطه با فنون صنایع دستی باشد و در این دورهها هم از استادان هنرمند این بخش برای آموزش استفاده شود.
مجموعههایی که در چنین محلی نگهداری میشوند،باید بهطور همزمان حاوی آثار هنری صنایع دستی گذشته و زمان حال باشند و بتوانند به عنوان مبنایی برای انعکاس و بازتاب ویژگیهای فرهنگی و نیز به عنوان یک محرک در عرصه فعالیتهای دستاندرکاران صنایع دستی عمل نمایند پیشنهاد شماره نه-در ارتباط با پیشرفت تجاری و رشد بازار مهمترین آثار و تولیدات صنایع دستی باید همه ساله در سراسر کشور به وسیله تشکیلات رسمی انتخاب شوند و با شرایط مناسب به لحاظ هزینه در نمایشگاههای حرفهای که در آن مشتریان و فروشندگان و بازدید کنندگان شرکت دارند،به معرض بازدید عموم گذاشته شوند.
نظر به اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی به دلیل پراکندگی،امکان تبلیغات و بازاریابی محصولات خویش را ندارند،لذا ضروریست که تحت حمایت و هدایت مناسب سازمانهای رسمی دولتی مسوول کار تبلیغات و معرفی آنها از طریق تهیه و عرضه بروشور،کاتالوگ و عکس و نیز به وسیله برنامههای منظم رادیو و تلویزیون صورت پذیرد و حداقل 5 درصد از بودجه این سازمانهای رسمی باید صرف این امر شود."