خلاصه ماشینی:
"مؤسسات تربیت معلم و انجمنهای آموزشی و علمی نیز گسترش یافتند که خود باعث بسط علم و دانش شدند بهعلاوه آزمونهای متفاوتی برای سنجش یادگیری افراد تهیه و مورد استفاده قرار گرفتند و بهخصوص زمینههایی مانند روانشناسی و جامعهشناسی در ارزیابی،کاربرد گستردهای یافتند.
آموزش و پرورش از کودکستان و پیشدبستان تا بالاترین سطح تحصیلات دانشگاهی مورد توجه قرار گرفت و یادگیری زبان خارجی در دورههای تحصیلی تمام کشورهای دنیا،بهخصوص در اروپا و آمریکای شمالی،وارد مرحلهء نوین و پرجوشوخروشی شد.
البته تدریس و یادگیر زبان دوم یا خارجی کموبیش از دوران باستان تاکنون مورد توجه بود و هست،ولی و قرن بیستم و بهخصوص بعد از جنگ جهانی دوم،هزینههای گزافی برای تأسیس مؤسسهها و مدرسهها خاص زبان صرف شد تا آنجا که امروزه در تمام کشورهای دنیا،دانستن یک زبان خارجی آن هم در سطح کاربردی با توان درک گفتار گویندگان،صحبتکردن، خواندن و نوشتن یکی از ضرورتها و نیازهای روزمره شده است."