خلاصه ماشینی:
"ما این فصل را مباک دانسته و سعی کردهایم،مقالاتی در زمینههای گوناگون ارائه دهیم تا دبیران محترم،دانشجویان کارشناسی و کارشناسیارشد و و دیگر علاقهمندان،از محتوای آن به خوبی استفاده کنند.
مقالهی اول،«ارزیابی محتوای کتابهای زبان انگلیسی دورهی راهنمایی تحصیلی»،در بخش دانشافزایی Knowledge Improvement آمده است.
این مقاله به بررسی کتابهای دوره راهنمایی تحصیلی پرداخته و با توجه به هدفهای آموزش زبان در دورهی راهنمایی،به این نتیجه رسیده است که کتابهای موجود برای رسیدن به چهار مهارت زبانی،به تجدیدنظر نیاز دارند.
در این مقاله به تاریخچهی روش تدریس تعاملی،هدفهای آموزشی،پشتوانههای نظری و اصول حاکم بر این روش،پرداخته شده است.
محققان پس از بررسی به این نتیجه رسیدهاند که روش یادگیری در محیط مشارکتی رقابتی بر درک مطلب دانشآموزان تأثیر خوبی دارد.
همچنین،افزایش قدرت و مهارت درک مطلب افرادی که تحت تأثیر این روش بودهاند،به ویژه افراد ضعیفتر،بسیار چشمگیر است.
این مقاله تفاوت شیوههای به خاطرسپاری را در دو روش آموزش زبان فرانسه مقایسه میکند."