چکیده:
الگوی انستیتو توسعه آموزشی توسط تیمی از چهار دانشگاه (دانشگاه ایالتی میشیگان، دانشگاه سیراکیوز، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه بین المللی ایالات متحده) ایجاد شد. الگوی انستیتوی توسعه آموزشی (IDI)، شامل سه مرحله و هر مرحله نیز شامل سه فعالیت است که هر مرحله بیشتر به 24 عنصر تقسیم می شود. این الگو بهترین طرح برای اجرا و ارزیابی آموزش های کوتاه مدت اعم از آموزش خانواده و از جمله معروف ترین الگوهای توسعه آموزشی است و کاربرد وسیعی در طرح، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی دارد. الگوی انیستیتو توسعه ی آموزشی می تواند به عنوان الگوی کاربردی به مدرسان و مسئولین امر در راستای اثر بخشی آموزش ها پیشنهاد گردد.
خلاصه ماشینی:
این الگو بهترین طرح برای اجرا و ارزیابی آموزش های کوتاه مدت اعم از آموزش خانواده و از جمله معروف ترین الگوهای توسعه آموزشی است و کاربرد وسیعی در طرح، اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی دارد.
موسسات رسانه های ویژه ملی یک کارگاه آموزشی پنج روزه برای معلمان و مدیران ایجاد کردند و تا اواخر دهه 1970، این کارگاه ها برای بیش از 20000 پرسنل مدارس دولتی برگزار شد(اسمیت و راگان 2 ، 19 > هدف الگوی انستیتو توسعه آم > - بالا بردن سطح کیفیت آموزش قابل انتقال به منظور ایجاد انگیزه، خلاقیت، توانایی تفکر کاوشی، توانایی حل مسئله، طبقه بندی و سازمان بندی اطلا > - فراگیری مهارت های همکاری جمعی و تعامل و هدایت فعالیت های ان > - پروراندن قدرت تجزیه و تحلیل و تفکر چند بعدی در فرد که باعث درک و اکتشاف بهتر برای ایجاد یک رویکرد جدید به موضوع مطرح شده در بحث یادگیری و آموزش می > - افزایش خودآگاهی و شناسایی مسائلی که ممکن است مانع توسعه ش > هرچه مبانی تئوری و فلسفی با زمینه ای که مدل باید در آن به کار برده شود سازگارتر باشد، توانایی رسیدن به هدف IDI بیشتر > مراحل الگوی انستیتو توسعه آم > الگوي انستيتوي توسعه آموزشي (IDI)، شامل سه مرحله و هر مرحله نيز شامل سه فعاليت است که هر مرحله بیشتر به 24 عنصر تقسیم می شود..