خلاصه ماشینی:
"رشد مهارتهای حرکتی درشت (اولویت آموزش پیشدبستانی،دبستانی و آموزش استثنایی) آموزشی پریسا درشگی دانشجوی کارشناسی ارشد تربیتبدنی دبیر آموزش و پرورش منطقهی 4 تهران حرکت از نیازهای ضروری انسان است و توجه به این نیاز در دورههای گوناگون زندگی،سلامت انسان را تضمین میکند.
در این دوره،معلمین ورزش باید بیشتر روی رشد مهارتهای حرکتی بنیادی تأکید کنند و در سالهای بعد به فعالیتهای مربوط به آمادگی جسمانی بپردازند[ بوچارد، مک فرسون و تایلور،1991 ].
در این سنین کودکان میتوانند، بپرند،طناببازی کنند،توپی را که در حال بالا و پایین رفتن است بگیرند، روی نوک پنجهی پاهای خود راه بروند،بیشتر از هشت ثانیه روی یک پا تعادل خود را حفظ کنند وحرکات اکروباتیک ابتدایی را انجام دهند.
در برنامهریزی مهارتهای حرکتی درشت برای کودکان معلول،به نوع و شدت معلولیت و میزان تواناییهای آنها باید توجه داشت و در اختلالات ذهنی یا جمسانی شدید،لازم است متناسب با توصیههای پزشک متخصص عمل کرد."