خلاصه ماشینی:
"اما هیچگاه این مسئله بنیادین مطرح نمیگردد که علت توزیع ناعادلانه این خیر و خوبی در جامعه چیست؟چرا اینگونه خوببودن صرفا به بخش کوچکی از جامعه تعلق دارد؟چرا عده قلیلی از جامعه ثروتمند و بخش وسیعی فقر باشند تا آنگاه عده اندک با این عمل خیر هم بلایا را از خود دور سازند،هم منتی بر آن عده بیشمار داشته باشند و تهم انسانهای خوبی باشند؟لذا روشن است که فلسفه بازار با قطع ریشههای این خیر از زمینههای سیاسی- اجتماعی خود،آن را به کالایی بدل میسازد که فرد میتواند با پرداخت وجه ناچیزی آن را خریداری نماید.
طبقه متوسط و بهویژه طبقه فقیر نباید از عدالت چیزی بداند و اگر نتوان آنها را به طبقه مرفه بدل ساخت بایستی احساس مرفهبودن را در طبقه متوسط به واسطه ابزارهایی چون کارتهای اعتباری و خرید اقساطی و امثال آن و امید رفاه را در طبقه فقیر به واسطه مسابقات و قرعهکشیها زنده نگاهداشت و بدینسان به وضعیت ناعادلانه موجود مشروعیت و دوام بخشید."