خلاصه ماشینی:
"حال با وجود این تعبیر شیخ طوسی(ره)از غنا که اعم از آواز،ساز و موسیقی است، آیا میتوان همراهی آلات موسیقی را در قرائت قرآن به واسطه تأثیر بیشتر در مخاطب صاحب جواز نمود؟ با ذکر روایتی از علی بن جعفر و تعمیم مزمار به سایر آلات موسیقی جواز همراهی موسیقی یا صدای هرگونه ساز را با قرائت قرآن رد نموده و با توجه به روایت عبد الله بن سنان نیز هرگونه الحان لهوی را نیز از جواز غنا در قرائت قرآن خارج مینماییم و میگوییم منظور از تجویز غنا در قرائت قرآن،قرائت قرآن با آواز مرجع و نیکو برای تأثیر بیشتر در مخاطب است و به کارگیری آلات موسیقی ولو به بهانه تأثیر بیشتر در انسان صاحب جواز نمیباشد همچنین تعمیم آواز نیکو و مرجع در مدائح و مراثی و مناجات و مواعظ نیز بعید نمیباشد."