چکیده:
سبک زندگی افراد جامعه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و در عصر حاضر با توجه به گسترش روزافزون رسانههای محلی، مسئله تاثیرگذاری این عامل نیز مطرح میشود. شهر بجنورد یکی از شهرهایی است که دارای رسانه محلی میباشد. در این پژوهش میزان تاثیرگذاری رسانههای محلی بر سبک زندگی افراد در این شهر بررسی میشود. این تحقیق به روش همبستگی و از نوع کاربردی به بررسی تاثیر گرافیک و جذابیتهای بصری رسانههای محلی بر سبک زندگی در شهر بجنورد می پردازد. حجم نمونه تحقیق به روش تصادفی خوشهای به تعداد 380 نفر بود. برای تحلیلی دادهها از نرمافزار آماری و معادلات ساختاری اسمارت استفاده شد. آزمون فرضیهها از طریق محاسبه ضـریب همبسـتگی پیرسـون و مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی بود. نتایج تحقیق نشان داد؛ میانگین سبک زندگی و رسانه محلی در حد متوسط میباشد. همچنین میزان همبستگی بین رسانه محلی با متغیر سبک زندگی برابر با 0.026 است. مقدار ضـرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی برای تمامی متغیرهای موجود در پژوهش بیشتر از 0.7 مورد قبول میباشد و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار spss و pls استفاده شد که طبق نتایج حاصل از پژوهش، رسانههای محلی بر سبک زندگی شهروندان در شهر بجنورد تاثیر دارد. اهداف پژوهش بررسی نقش گرافیک و جذابیتهای بصری رسانههای محلی در سبک زندگی. بررسی رسانههای محلی بجنورد بر سبک زندگی افراد این شهر. سوالات پژوهش گرافیک و جذابیتهای بصری رسانههای محلی چه تاثیری میتوانند در سبک زندگی افراد جامعه داشته باشند؟ رسانههای محلی بجنورد چه تاثیر میتوانند بر سبک زندگی افراد این شهر داشته باشند؟
This research investigates the effect of local media on lifestyle in Bojnourd city through correlation and applied methods. The sample size was 380 people by cluster random sampling method. The purpose of this study is to investigate the impact of local media on lifestyle in Bojnourd and to examine the components of local media on lifestyle in Bojnourd and seeks to answer two questions, so that local media on lifestyle in Bojnourd What effect do local media components have on lifestyle? Smart statistical software and structural equations were used to analyze the data. The hypotheses were tested by calculating Pearson correlation coefficient and modeling structural equations with a partial least squares approach. The research results showed; The average lifestyle and local media are average. Also, the correlation between local media and lifestyle variables is equal to 0.026. The value of Cronbach's alpha coefficients and combined reliability for all variables in the study is more than 0.7 and for data analysis, SPSS and PLS software were used. According to the results of the study, local media on the lifestyle of citizens in the city. Bojnourd is effective.