خلاصه ماشینی:
"پرترهء مارگات استونبورگ-ویتگنشتن STONBORROUGH-WITTGENSTEIN PORTRAIT DE MARGARET KLIMT GVSTAV در نقاشی عصر رنسانس و تصویرگریهای بزرگ قرن 18،هنرمند آناتومی پیکره انسان را مطالعه میکرد تا بعد از آنکه در نقاشی به آن لباس پوشانید،بتواند در زیر چین و شکنهای پارچه زنده بودنش را تماما به او بازگرداند.
کلیمت برخلاف آنها نقاشیهای طرحگونه(سیلوئت)را ترجیح میداد؛شکلهای نابی که نبود اختلاف سطح در آنها،برغنای هنر تزئین میافزاید و آن را به سوی انتزاعی شدن سوق میدهد.
میتوان گفت پرترهء مارگارت استونبورگ ویتگنشتن،خواهر لودویگ ویتگنشتن فیلسوف با آن طرح اندام بلند سفید که در زمینهای با گلهای ظریف و نازک،مانند کندهکاری روی دیوار،تزئین شده،به نوعی میتواند ترکیبی از تجربیات تمام قد ویستلر Wistler و کنوپف Knopff باشد.
این تابلو برای تزئین دیوار خانهای در نظر گرفته شدهبود که لودویگ طراحی کرده و در آن فضایی تماما سفید با ترکیبی از مکعبها آفریده بود؛در سبکی که از نظریات تند لوز loos بر ضد«تزئینات»الهام میگرفت."