خلاصه ماشینی:
"به گمانم بهتر بود ابتدا توافقی بر سر معانی و مفاهیم واژههایی همچون یک داستان پاورقی خوب به مراتب از یک داستان جدی اما ناموفق،برای جامعهء ایرانی مفیدتر است و یادمان نرود بسیاری از بزرگان ادبیات جهان کارشان را با پاورقینویسی آغاز کردهاند و حتی بسیاری از آثار بزرگ ابتدا به شکل پاورقی منتشر شدهاند آثار داستایفسکی، بالزاک،دیکنز و...
یک داستان پاورقی خوب به مراتب از یک داستان جدی اما ناموفق،برای جامعهء ایرانی مفیدتر است و یادمان نرود بسیاری از بزرگان ادبیات جهان کارشان را با پاورقینویسی آغاز کردهاند و حتی بسیاری از آثار بزرگ ابتدا به شکل پاورقی منتشر شدهاند آثار داستایفسکی،بالزاک،دیکنز و...
به جای کلینگری و به یک چوب راندن همهء آثار یک ژانر یا یک قالب آیا بهتر نیست خوب و بدشان را به لحاظ کیفی از هم تفکیک کنیم؟ احمد غلامی: داستان پاورقی و اضطراب دنیای مدرن42 آنچه باعث شده حیات داستانهای پاورقی به خطر بیفتد و از صفحات مطبوعات یومیه ما رخت بربندد،اضطراب ناشی از دنیای مدرن است.
این رمانهای بزرگ در زمانهء خود که خیلی هم زیاد طول نکشید، انتظار مخاطبان از پاورقی را تغییر داد و چون تکرار این داستانها در آن دو اندازه همواره ممکن نبود،ادبیات نازلتری جایگزین آن شد،البته به بهانه تربیت مخاطب برای ادبیات جدی این تفکر هنوز هم طرفدار دارد که رمانهای عامهپسند میتواند خواننده تربیت کند.
چگونه خوانندهء داستانهای عامهپسند میتواند در این رشد به خوانندهء حرفهای تبدیل شود؟ داستان پاورقی یک ابزار ژورنالیستی برای جذب خواننده و خواندن روزنامه است؛ روزنامهای که کشکولی از حوادث سیاسی،اقتصادی و..."