خلاصه ماشینی:
"اشاره چه باید کرد؟ یک نشریهء تخصصی ادبیات داستانی که درعینحال«اولین»و«تنها»مجله در این زمینه در طول تاریخ مطبوعات کشور نیز هست،چگونه باید باشد و چه مخاطبانی را برای خود در نظر بگیرد تا بتواند در حداکثر ممکن به رسالت خود عمل کند و از آنچه که به خاطر آن شکل گرفته است دور نیفتد؟آیا باید محور اصلی مطالب خود را بر آخرین مکاتب و پدیدههای این عرصه بگذارد تا،به اصطلاح،خوانندگانش را از نظر اطلاعاتی،روزآمد نگاه دارد و به آنان کمک کند تا در رشته کاری یا مورد علاقه خود،با دنیا-دنیای غرب- حرکت کنند و همراه و همگام باشند؟یا به جای انباشتن ذهن مخاطبان از خبرها و نظریههای گاه حتی ضد و نقیض و بیگانه با فرهنگ خودی-که اغلب نیز به فاصلهای کوتاه کهنه و به حاشیه رانده میشوند-باید ضمن تشخیص صحیح از سقیم و سره از ناسره،به ترویج و تعمیق آنچه به کار این فرهنگ و مردم میآید بپردازد؟آیا باید تسلیم خواست بازار شود و محور کار خود را بر جذابیت هر چه بیشتر ظاهری به قصد جلب مشتریان هر چه افزونتر بگذارد؟یا باید به آسیبشناسی و معضلیابی عرصهء فعالیت خود و یافتن راههای مقابله مؤثر با این کمبودها،نقصها و بیماریها و کژرویها بپردازد؟آیا..."