خلاصه ماشینی:
"طبیعی است که تا وقتی شما وارد محافل آکادمیک نشوید و با این محافل ارتباط ندشته باشید، همیشه ارتباطتان یک ارتباط عمومی است و با قضیه درگیر نیستید ولی وقتی وارد جامعه دانشگاهی میشوید بحث حالت علمی پیدا میکند و دانشجویی میشود و شما باید بخوانید و یاد بگیرید و امتحان بدهید و مطلب سوم هم آشنایی با یک زبان بین المللی بود که توسط آن آدم بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند و موسیقی کشور خود را به دنیا معرفی کند.
پس بحث اصلی این است که تجربه را بر تجربه سیستم آموزش موسیقی به جای وزارت ارشاد باید به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم انتقال پیدا کند به سیستمی که کار آموزشی آکادمیک را در کشور انجام میدهند *باتوجه به اینکه شما در ایران محضر اساتید متفاوتی را تجربه کرده بودید،به دنبال چه نیازی برای تحصیل موسیقی به خارج از ایران رفتید؟ اولین نیاز من این بود که بتوانم با تئوری موسیقی غرب و همچنین آهنگسازی غربی آشنایی پیدا کنم و شناخت موسیقی غرب را به شکل آکادمیک و جدی دنبال کنم.
طبیعی است که تا وقتی شما وارد محافل آکادمیک نشوید و با این محافل ارتباط نداشته باشید، همیشه ارتباطتان یک ارتباط عمومی است و با قضیه درگیر نیستید ولی وقتی وارد جامعه دانشگاهی میشوید بحث حالت علمی پیدا میکند و دانشجویی میشود و شما باید بخوانید و یاد بگیرید و امتحان بدهید و مطلب سوم هم آشنایی با یک زبان بین المللی بود که توسط آن آدم بتواند با دنیا ارتباط برقرار کند و موسیقی کشور خود را به دنیا معرفی کند."