خلاصه ماشینی:
"موسیقی فیلم همانطور که ضرورت حکم میکند،پنهان میشود و تأثیرات گوناگونی به همراه میآورد که یکی از آنها غرق شدن در فیلم و لذت بردن از آن است.
واقعیت ژرف موسیقی فیلم،ضرورتی که در این تصادف فرخنده تجسم پیدا کرد،در گرو روشنی است که فیلم برای بیدار کردن«ذهنیت» موقت و غیرواقعی فیلم-که بسیار شبیه ذهنیتهای هرروزه ماست-به کار میگیرد.
«فردریک جیمسن»تخیل را اینطور وصف میکند:«تخیل را شاید بتوان به عنوان یک نظام کیهانی منحصربهفرد وصف کرد که اجسامش در درجه اول به رابطه بیرون و درون میپردازند که بعدا به وسیله آرمانهای کودکی که منفعلانه باهم رقابت میکنند،بررسی و درک میشوند «لاکان»که خوشبختانه به«نوشتهها»یش پیوست شده آرمان کودکی را اینطور تعریف میکند:«دنیا،ثبت بعد تصاویر،که به شکلی آگاهانه یا ناخودآگاه،دریافت شدهاند یا تخیلی یا در ذهن داشتن این تعاریف،دیدن پلی میشود، چیزی را از«آن بیرون»را،چه یک شخص باشد چه یک شی یا حتی مثلا یک فیلم،به چیزی «این تو»متصل میکند."