خلاصه ماشینی:
"ما در بحثهای خود با توجه به مجموع ادله،غنای به گونه لهوی و دارای کلمات باطل را حرام و به گونه نیکو و زیبا و دارای کلمات مفیدی را حلال و مباح دانستهایم و این نظریهای است که همه فقیهان دارند،در برخی از مصادیق غنا که مفهوم کلی است اختلاف نظر بین فقیهان وجود دارد و ممکن است بعضی یک مصداق را غنای لهوی و بعضی دیگر آن را غنای غیر لهوی محسوب دارند.
در برخی از مصادیق غنا که مفهوم کلی است اختلاف نظر بین فقیهان وجود دارد و ممکن است بعضی یک مصداق را غنای لهوی و بعضی دیگر آن را غنای غیر لهوی محسوب دارند.
دلیل اول:اجماع علامه بزرگ آیت الله سید علی حائری در بخش متاجر از کتاب ریاض المسائل میگوید: همانگونه که برخی از فقها گفتهاند،اجماع علمای اسلام بر حرمت غنا وجود دارد و این اجماع دارای ارزش و اعتبار است."