چکیده:
این دو دبیر علاقهمند و خوشذوق از طریق آموزش«ریتم»اشعار،تجربهی موفقی در تدریس علم عروض به دانشآموزان داشتهاند.با درج بخشهایی از این شیوهی تدریس،در انتظار دریافت تجربیات موفق سایر دبیران این درس هستیم.
خلاصه ماشینی:
"چهارم یعنی تقطیع به ارکان شروع میشود]
ضربهی نزدیک هم بر روی میز).
موفقی در تدریس علم عروض به دانشآموزان داشتهاند.
این باعث میشود کمکم ذهن
در درس چهارم که تقطیع به ارکان است
دانشآموزان را با ارکان صفحهی 33 و ریتم
بعد از دانشآموزان بخواهیم ریتم این
ریتم را زدید بتوانند تشخیص دهند کدام رکن
دانشآموزان باید بتوانند وقتی وزن و بحر
بزنند و این امر را به دفعات تکرار کنند تا قادر
شوند وزن ریتم خاصی را که ما روی میز
برای این کار باید
به دفعات ریتم این وزنها را در چند مثال شعری
که ریتم را کاملا یاد گرفتهاند تا با آنان کار کنند.
ریتم ارکان و اشعار را جزو سؤالات قرار
مرحله که دانشآموزان ریتم اشعار را آموختهاند،
در حل تمرینات درس پنجم که تقطیع آنها بسیار
آهنگ و ریتم استفاده کنند و این کار را در بسیاری
اما به آنان تأکید میکنیم که این حرکت فقط"