خلاصه ماشینی:
"از آنجا که اعتقاد به خداوند اساس و محور همهء اصول اعتقادی است و سایر اصول(نبوت، امامت و معاد)هر کدام بهگونهای بر این اصل استوارند،تفکر و تعقل در عقاید نیز باید از همین اصول شروع شود.
اگر نیاز اولیهء هستی به وجود صانع مسلم باشد،دیگر استمرار و بقای (به صفحه تصویرمراجعه شود) آن به صانع چه نیازی دارد؟ به دنبال طرح شبهات و پاسخ به آنها، مسأله اثبات صانع و یکتا بودن او و اشکالهای وارد به آن بررسی شده است: تعدد و تکثر در مورد ذات حق معنا ندارد.
اینجاست که ضرورت تحقیق دربارهء مسألهء امامت پیش میآید و این پرسش مطرح میشود:آیا پیامبر مرجعی را برای بیان احکام و وظایف تعیین کرده است یا خیر؟ در این میان،حدیث ثقلین که شیعه و سنن بر آن اتفاق نظر دارند،دلیل محکمی است بر اینکه مرجع دارای صلاحیت دو چیز است:کتاب و سنت."