خلاصه ماشینی:
"-جایگاه و نقش درس تاریخ در نظام آموزشی(چرا تاریخ را درس میدهیم؟از تاریخ چه میآموزیم؟) -ارزیابی ارتباط مفاهیم تاریخی(همچون وقایع ثبتشده، شواهد،درک منطقی)با یکدیگر و جایگاه این مفاهیم از دید محقق تاریخ و کلاس درس تاریخ 2-روانشناسی در آموزش تاریخ آشنایی با دیدگاههای مختلف روانشناسانی مانند پیاژه،برونر و مارگارت دونالدسن در چگونگی درک و فهم دانشآموزان از مفاهیم تاریخی(مثل مفهوم زمان،شخصیت،تغییر،همدلی،تخیل،رابطه علت و معلول حوادث و...
دانشآموزان به موضوعهای مختلف در تاریخ -بررسی و ارزیابی فاکتورهای خاصی که در درس تاریخ مطرح هستند و در ساختار دیدگاه دانشآموز نسبت به این درس تأثیر میگذارند.
نقش آموزش تاریخ در بالا بردن همدلی (empathy) و آماده کردن دانشآموز به عنوان یک شهروند (citizenship) IT و آموزش تاریخ -چگونگی استفاده از IT (فناوری اطلاعات)در آموزش تاریخ -بررسی برنامههای نرمافزاری در آموزش تاریخ -ایجاد شبکههای آموزشی Online منافع و مضار استفاده از IT در آموزش تاریخ 4-روشها و ابزارهای آموزش و امتحانگیری درس تاریخ -بررسی جایگاه ابزارهای مختلف مثل:منابع اولیه،موزه فیلمهای مستند،تئاتر،نامه عکس، کتاب درسی..."