خلاصه ماشینی:
"اده انگاری به جای سادگی مشهود محسنیان اشاره: یکی از بزرگترین چالشهایی که یک کارگردان ممکن است با آن مواجه شود، کارگردانی یک نمایشنامه تکنفره است که بهصورت مونولوگ نیز نوشته شده باشد.
چراکه کارگردانی نمایش تکنفره و بازی در آن، علاوه بر محدودیتهایی که دارد، ممکن است بتواند باعث ایجاد و بروز خلاقیتهای نمایشی زیبایی شود.
اگر نویسندة این نمایش، شخصا با مسئلة جنگ و پیامدهای آن، آشنایی داشت و تا حدودی هم سعی میکرد، مقتضیات نمایشی را رعایت کند، با بازخوردهای بسیار بهتری مواجه میشد.
ارتباط با مخاطب و ایجاد کنشهای دراماتیک ذهنی یا حتی بصری راهحلهای مناسبی برای حرکت نمایش به سوی هدف هستند.
اما ارتباط با مخاطب یا تغییر حس و حالی که نمایش خود را به آن وا میدارد، شکل اجرای درستی ندارند و باعث محکمتر شدن سپر دفاعی میشوند.
2ـ کارگردانی نمایش تکنفره، بیش از هر نمایشی نیازمند ذهنی تصویر و فضاساز است."