خلاصه ماشینی:
"مشهود محسنیان اشاره: از کجا وارد داستان شویم؟ چه نکاتی را بایستی مد نظر قرار دهیم؟ اصولی که میبایست به آنها پایبند باشیم، کداماند؟ شاید پیش از همه اینها باید بدانیم که نمایش مذهبی از کجا شروع شده است و شکل صحنهای و امروزین آن حاصل و برآیند چه عناصری است.
کلام نیز در کنار دیگر عناصر نمایشنامه به سمت و سوی تلهتئاترهای رایج این ژانر کشیده شده است و شدیدا تصنعی و بدون کارکرد دراماتیک (فاقد عمل ـ حرکت ـ انگیزه ـ انرژی و ...
در زمانهایی که روایت اثر سیر دیگرگونهای پیدا میکند یا داستان از مکانی به مکان دیگر منتقل میشود، بنیان طراحی صحنه به گونهای است که نمیتواند خود را به درستی و زیبایی با شرایط صحنه و داستان منطبق سازد و در نتیجه نمایشی یکدست و هماهنگ را شاهد نیستیم."