خلاصه ماشینی:
"عقاب به عنوان شخصیت محور نمایش به دنبال حقیقت مرگ است که در پی یافتن پاسخ دربارة ناشناختههای مسئله مرگ راهی سفر دور و درازی میشود که در این سفر به پرندگان متعددی برخورد میکند که در نزد هر یک از آنها مرگ تعریف خاص خود را دارد.
اما هیچ کدام از این صحنهها پتانسیل نمایشی در خود ندارند چرا که در هر صحنه شاهد یک کنش ضعیف از جانب عقاب هستیم.
آگاه نبودن بازیگر از تکنیک نقالی و سیاهبازی به این صحنه از نمایش که ظاهرا مهمترین صحنه نمایش از لحاظ بازخورد با مخاطب بوده، چنان ضربه وارد کرده که این صحنه نیز به صحنهای بیمایه تبدیل شده است.
اما ظاهرا در این نمایش که درونمایه آن «ناشناخته بودن مرگ» است و به جای درونمایه اثر اصلی (یعنی سفر پرندگان برای دیدار سیمرغ) لحاظ شده، بدون کمک گرفتن از داستانهای فرعی و تعلیق معنادار، نمایش سطحی و شعارگرا شده است."