چکیده:
هدف این تحقیق ارائه الگوی کسب درآمد پایدار شهرداریها با مشارکت بخش خصوصی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از حیث جمعآوری اطلاعات، کتابخانهای و پیمایشی بوده و به کمک ابزار پرسشنامه دادهها جمعآوری شدند. قلمرو مکانی تحقیق، شهرداری بوده و جامعه موردمطالعه از میان متخصصان و کارشناسان شهرداری شهر تهران انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است که پایایی و روایی آن مورد تائید قرار گرفت. در این تحقیق ابتدا معیارهای موثر بر درآمد پایدار شهرداریها با مشارکت بخش خصوصی به کمک ادبیات تحقیق، استخراج شد و سپس با روش دلفی فازی، مورد تائید خبرگان قرار گرفت. نتایج روش دلفی فازی نشان داد که معیارهای تداومپذیری، کفایت، مطلوبیت، اصل عدالت، کارایی، شفافیت، استقلال محلی، عملیاتی بودن، انعطافپذیری و بهرهوری در کسب درآمد پایدار شهرداریها با مشارکت بخش خصوصی نقش دارند که این معیارها در پنج بخش مسکن شهری؛ رفاهی، تفریحی و تجاری؛ پسماند و زبالههای شهری؛ پارکینگهای شبانهروزی شهری و حملونقل و ترافیک شهری موردبررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که معیار تداومپذیری با وزن 3412/ 0 رتبه اول، معیار عملیاتی بودن با وزن 1051/ 0 رتبه دوم و معیار استقلال محلی با وزن 0983/ 0 رتبه سوم را کسب کرده است. همچنین در اولویتبندی بخشها، بخش مسکن شهری با وزن 5219/ 0 رتبه اول، بخش پسماند و زبالههای شهری با وزن 1542/ 0 رتبه دوم و بخش رفاهی، تفریحی، تجاری با وزن 1471/ 0 رتبه سوم را کسب کردهاند.
The present study was conducted to evaluate the effectiveness of text-video and audio-video content among the staff of Resalat Bank. The target population includes 135 staff members, based on Morgan sampling method, 100 people were randomly selected. This research has been done in a descriptive-survey manner. A researcher-made questionnaire was used to collect the required data (considering that the goal is level one of Kirk Patrick's 4-level model), the validity and reliability of which are also confirmed. n order to measure the validity, the questionnaire questions were distributed among 20 subject matter experts and its validity was confirmed. The statistical test results in SPSS software for Cronbach's alpha test for text-video content are 0.85 and Cronbach's alpha for audio-visual content is 0.89, which confirms the reliability. The questionnaire consisted of 22 questions, of which 11 questions were asked about text-visual content and 11 questions about audio-visual content. According to Meyer's principle of concurrence, the questionnaires were submitted immediately after the content was submitted. The results obtained included the effectiveness of both levels of content; The results also confirm that the audio-visual content was more effective than the text-visual content