خلاصه ماشینی:
"آییش سعی میکند سخنرانی خود را به انجام برساند و در این راه از حالتهای چشم و لکنتهای زبانی،بیشترین استفاده را میکند تا تماشاگر بدون درنظر گرفتن جنبههای مختلف کارگردانی یک تئاتر در حقیقت متکی بر اجرای بازیگر در صحنه بتواند به آرمانها و حرفهای ثقیل کافکا و تعبیر او از انسان گیج از آزادی نزدیک شود.
اما ویژگی ممتاز و خاصی که چولی برای نمایش خود اتخاذ میکند،استفاده از اجرای متن به صورت دقیقا اجراییست یعنی بازیگر هرچه از گذشته بازگو میکند به اجرا در میآورد و ما متن را در اجرا بیشتر میبینیم تا بشنویم و این از جنبهی بعدی میتواند دارای آن برتری باشد که خستگی تماشاگر از یک متن تک نفره را رفع کند؛و میتواند با یک اجرای پویاتر از جنبهی زیبایی شناختی تصویری اثر،جلوههای بهتر و جذابتری برای تماشاگر عام هم داشته باشد که در اجرای آییش با کمبود این خاصیت و نوعی اعتقاد به مخاطب خاص روبهرو هستیم."