چکیده:
بانکها نیز با استفاده از بانکداری الکترونیک به دنبال توسعه و تحول با هدف جلب مشتری و افزایش سود بانک میباشند. این پژوهش با هدف تعیین تأثیر کیفیت خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس انجام گرفت. جامعه هدف کلیه مشتریان خدمات مالی الکترونیکی شعب بانک مسکن در شهر بندرعباس بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری دادهها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان شعب بانک مسکن در شهر بندرعباس بودند که در زمان انجام پژوهش تعداد آنها بهصورت نامحدود در نظر گرفته شده، که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر بهعنوان نمونه در نظر گرفته شد است. ابزار سنجش این پژوهش پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات مالی موجیا و همکاران (2017)، و وفاداری الکترونیکی مشتریان دورموس و همکاران (2013)، استفاده شد. نتایج نشان داد که کارایی خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس تأثیر دارد. تحقق خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس تأثیر دارد. در دسترس بودن خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس تأثیر دارد. رعایت حریم خصوصی در خدمات مالی الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی مشتریان بانکهای مسکن بندرعباس تأثیر دارد.
Banks are also looking for development and
transformation by using electronic banking with the
aim of attracting customers and increasing the bank's
profit. This research was conducted with the aim of
determining the effect of the quality of electronic
financial services on the electronic loyalty of
customers of Bandar Abbas housing banks. The target
community was all customers of electronic financial
services of Maskan Bank branches in Bandar Abbas
city. The research method is applied in terms of
purpose and descriptive-correlation in terms of data
collection. The statistical population of this research
was the customers of Maskan Bank branches in
Bandar Abbas, whose number was considered
unlimited at the time of conducting the research, and
384 people were considered as a sample using
Morgan's table. The measurement tool of this research
was the financial service quality standard
questionnaire by Mujia et al. (2017), and electronic
customer loyalty by Dormos et al. (2013). The results
showed that the efficiency of electronic financial
services has an effect on the electronic loyalty of
customers of Bandar Abbas housing banks. The
realization of electronic financial services has an
effect on the electronic loyalty of Bandar Abbas
housing banks' customers. The availability of
electronic financial services has an effect on the
electronic loyalty of customers of Bandar Abbas
housing banks. Respecting privacy in electronic
financial services has an effect on the electronic
loyalty of customers of Bandar Abbas Housing
Banks .