خلاصه ماشینی:
"قاسمزاده استاد مشاور:دکتر محمد کاظم عاطفوحید،دکتر سید اکبر بیانزاده پژوهش و نگارش:دکتر قاسم نظیری اهمیت مهارتهای مقابلهای برای حرکت سریعتر در راستای رسیدن به سبک اطلاعاتی و حل بحران هویت و عنایت به شرح بالای افسردگی در نوجوانان و این مسئله که بر پایه یافتههای این بررسی برخی از مکانیسمهای مقابلهای به طور مشترک هم با افسردگی و این پژوهش با هدف بررسی نقش استعارهها در افزایش بازده رفتار درمانی شناختی و شناخت توانایی متغیرهای درک انتزاعی،رشد کلامی و هوش عمومی در پیشبینی و تبیین درک استعارهها انجام شده است.
این افراد در گروه سنی 20 تا 50 سال بوده،به روش نمونهگیری مبتنی بر هدف و به صورت در دسترس انتخاب شدند هم وضعیتهای مختلف هویتی و برخی دیگر به طور اختصاصی با افسردگی و یا وضعیتهای افسردگی ارتباط داشتند،ضرورت مداخلههای آموزشی-روانی و آموزش مهارتهای مقابلهای در شکلگیری هویت نوجوانان بیش از پیش روشن میشود."