خلاصه ماشینی:
"زیرا در جائی که فرهاد گاوزن تجربههای جدیدی از طراحی با ابعاد بزرگ را به نمایش میگذارد،این ویژگی خط کمتر قابل مشاهده است،در این دسته از آثار خط بجای اینکه نقش تصویری خود را بازی کند تبدیل به عنصری جهت ایجاد بافت برای زمینه و موضوع اثر شده است.
اگرچه در این بافتها نیز میتوان هنوز تهمایههایی از ارزش یادشده را مشاهده کرد اما واقعیت این است که در این دسته از آثار اصرار و ابرام نقاش بر استفاده از همان خط ساده موجب شده است تا قسمت عمدهای از زمان خلق اثر صرف اجرای پسزمینه موضوع شود.
ولی به دلیل اینکه در بیشتر این آثار ارزش سطوح پسزمینه که با ازدیاد خط تشکیل شده است فقط از فاصله نزدیک و برای مخاطبی که با اصلاثر مواجه است قابل مشاهده میباشد؛نمیتواند شناخت و توانائیهای بالقوه گاوزن را از خط در شرایطی غیراز این به نمایش بگذارد."