خلاصه ماشینی:
"و این گزارش بر آن است که از نقاشان اکسپرسیونیسم انتزاعی که به اتفاق در موزه هنرهای معاصر جمع آمدهاند،آغاز کند و نشانههای بصری آثار در میراث گذشتگان باز یابد،نه برای صه گذاشتن به ارزشهای دیروز در همسانی صورتها،بل مهمتر،دریافتن تفاوتهای درونی علی رغم ظاهر مشترکشان،به سوادی کارکردهای عناصر دیداری دیروز وقتی در استحاله ای،همهچیز را بر هم میزنند و در چارچوب کار امروز نقاش حاضر میشوند.
وقتی انبوه تأویلهایی از این دست به حمایت گروهی نویسنده،که در جهتدهی و به سازمان برنامهریزی شده قبلی،کارشان از قدرتهای ایدئولوژیک و سخت پنهان جامعه نیرو میگیرند، در فضایی که مستعد آنان است،در اجتماعی وقتگیروقفههای طولانی فرهنگی را سبب می شوند و اغتشاشهای فکری را دامن میزنند،که دودش به چشم نسلی میرود که سرزمینش با، ضرباهنگ فرهنگ و گفتگوهای پویا وزنده،هماهنگ نیست و در چرخش سیارهاش،ایستا به سنت های عهد عتیق،به باورهای منسوخ و پوسیدهاش میخکوب شده است،از اینجاست که سکوت و خلأ نوشتار در متافیزیک حضور دریدا با((ساتوری))خاور دور همانند میگردد و مفهوم دریدایی از تمایز در کانون تائوئیسم سدهها پیش و در آئین کنفوسیوس،حتی متفکری چون(دیوید هال)را بر آن میدارد که به اندیشهی کلاسیک،یعنی ما قبل مدرن چین را،پست مدرن بداند.
شکلهای ساده،نقشینههای نمادین گذشته،حک شده بر دیوار غارها و از آن جمله نگارش ساده بر سفالینهها،یا نه،خط و خوشنویسی در طیف وسیع قابلیتها و شیوههای خود،هیچ یک را نمیتوان نقشهای انتزاعی دانست،و بر این باور بود که در افق روزگار پیشین به گونهی امروزی به انتزاع رسیده بودند.
انتزاع چیزی است کاملا امروزی اگر در گذشته چیزهایی یافت میشود که با ظرفیتهای هنری امروز خواناست ،فقط به این دلیل است که از نگاه افق فکری ماست که انتزاعی به نظر میرسند."