خلاصه ماشینی:
"سیری در هنر طراحی جهان:طراحی در چین(بخش اول) تحقیق و ترجمه:آناهیتا کارآمد (به تصویر صفحه مراجعه شود) یک جاودان تائوئی از لیانگ کائی،هنرمند سلسله سونگ،مشهور به چیاشیکو،حدود 0521 م،مرکب روی کاغذ،72/7x84/7 سانتیمتر،برگ آلبوم،کاخ موزه تایپه(تایوان) سلسله سونگ(چین)،قرن دوازدهم میلادی،بدون امضاء،مرکب و اندکی رنگ روی کاغذ،ارتفاع 73/5 سانتیمتر، بخشی از یک طومار،بوستون،ماساچوست،هنرهای زیبا (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از موانعی که قبلا بر سر راه غربیها برای بررسی و شناخت صحیح نقاشیهای چینی و ژاپنی قرار داشت،تفاوت زیاد این نقاشیها با جوهر و آبرنگ و یا فقط جوهر برروی قطعات کوچک پارچه ابریشمی و یا کاغذ کار شدهبودند،در رده اسکیس،پیشطرح و طراحی طبقهبندی می شدند و اهمیت هنری کمتری برای آنها در رده طراحیهای بزرگ کار درست و شایستهای به نظر نمیرسید،اما با توجه به اینکه فرضیههای مدرنتر و امروزیتر دیگر معیارهایی همچون اندازه،تنوعرنگی و پرکار بودن را معرف میزان ارزش یک تصویر نمیدانند،نقاشیهای چینی را میتوان در رده آثار بزرگ هنری قرار داد."