خلاصه ماشینی:
"طراحی سیری در هنر طراحی جهان طراحی در چین (بخش دوم) تحقیق و ترجمه:آناهیتا کارآمد چوتا (Chu Ta) (5071-5261)م،گل لوتوس و پرنده کوچک،مرکب روی کاغذ،381*98سانتیمتر،طومار آویزی،نیویورک (به تصویر صفحه مراجعه شود) به نظر میرسد هرکس سعی در توصیف کلامی ویژگی های خاص نقاشیهای شرق دور داشته باشد نهایتا به این نتیجه میرسد که بهترین روش،واداشتن خوانندگان به تهیه قلمموی چینی یا ژاپنی،دوات سنگی،جوهر و کاغذ و صرف چند ساعتی وقت برای آشنا شدن با این وسایل و ویژگیهای آنهاست.
قبل از قرن چهاردهم میلادی ترسیم واقعگرایانه و متقاعد کنند ذشیئ طبیعی هدف اصلی هنرمند و نیز شاخصی بود که بیش از هر چیز مورد توجه و تحسین خبرگان هنر قرار می گرفت.
بعد از قرن چهاردهم اهمیت نقاشی بیشتر به ارزش های صوری آن و نیز توانائیش در انتقال درون و حس خود هنرمند موکول شد."