خلاصه ماشینی:
"طبق رسم و سنتی قدیمی،نقاشان هویت قدیسان و شهیدان را با ترسیم مظاهر،نشانهها و متعلقاتشان در کنار آنها مشخص میکردند،اما در این اثر دکریکو1،این سنت به طرز غریبی تحول یافته است.
اشکال ظاهرا نجار ساز در این اثر که آشکارا به شکلی مدرن عجیب و خارق العادهاند،به طرز تاثیر برانگیز بیگانه و تنها به نظر می رسند چرا که در بازارچه ایتالیایی کلاسیک اما ساکت و متروکی قرار گرفتهاند.
پرسپکتیو که بهطور سنتی،نظمی قابل اندازهگیری است و بنابر این حسی از ثبات و استحکام به جهان تصویری ابداعی میدهد،در اثر دکریکو به گونهای متضاد عمل میکند.
این صحنه گرچه نمایشگر وضعیتی آرام و ساکن است و بسیار واضح و دقیق طراحی شده،اما به نظر ترسناک و حتی توهمزا میآید.
استفاده درکریکو از تکنیکهای سنتی برای اهداف مدرن،متضمن احساسی از فرم است که انگار از فاصلهای با مفهومی طعنه آمیز به کار رفته شده است:چیزی بسیار متفاوت از حس الزانم به تبعیت از قراردادهای صوری مطلقی که شاخص بیشتر هنر مدرن بدعت گذار اولیه است."